قیمت عمل مینی بای پس معده و نکاتی که پیش از عمل باید بدانید

قیمت مینی بای پس معده

قیمت عمل مینی بای پس معده و تمامی نکات و عواملی که قبل و بعد از انجام این جراحی باید بدانید را در این مقاله بررسی کرده‌ایم. لذا اگر در مرحله‌ی تصمیم گیری، انجام و یا پس از جراحی هستید خواندن این محتوا می‌تواند کمک شایانی به شما بکند.

عمل مینی بای پس معده چیست؟

این روزها چاقی تبدیل به یک معضل جهانی شده که زن و مرد نمی‌شناسد. سبک زندگی کم تحرک، وعده‌های غذایی پر چربی و شغل‌های پشت میزی همگی از جمله دلایلی هستند که می‌توانند باعث فربه شدن یک شخص بشوند.

اگر چه بهترین راه حل برای لاغری اصلاح تغذیه و ورزش است اما بعضی از چربی‌های بدن هستند که به این راحتی از بین نمی‌روند و لاغری را برای افراد دشوار کرده‌اند. در چنین شرایطی پزشکان به کمک این افراد می‌شتابند.

کسانی که به دنبال روش­های لاغری گشته­اند احتمالا با دو جراحی اسلیو معده و بای پس معده آشنا هستند.

عمل مینی بای پس یک جراحی چاقی بسیار موثر است که به آن عمل بای پس امگا نیز می گویند.

در مینی بای پس پیوند روده‌ای کمتری نسبت به جراحی ‌بای پس کلاسیک وجود دارد. در واقع روده و معده تنها با کمک یک آناستوموز به یکدیگر متصل می‌شوند.

 مینی بای پس یا  بای پس تک آناستوموزی یک نوع عمل چاقی و متابولیک می‌باشد که طی آن جراح بخش بالایی معده را به صورت یک کیسه یا محفظه از بخش پایینی آن جدا می‌کند.

پس از این جدا سازی روده به شکل نیم حلقه که تا حد زیادی شمایل حرف امگای انگلیسی را دارد به معده متصل می‌شود.

مینی بای پس معده چیست
مینی بای پس معده چیست

این کار باعث می‌شود که غذا به صورت مستقیم وارد این بخش از روده گردد و فرصت برای تجزیه و جذب شدن نداشته باشد.

کم کردن میزان زیادی از حجم معده نه تنها ذخیره‌ی غذایی معده را محدود می‌کند مواد غذایی اضافی را نیز دفع میکند. در نتیجه فرد کمتر احساس گرسنگی می‌کند.

ضمن این که این جراحی به روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود در نتیجه جای زخم زیادی باقی نخواهد گذاشت.

اگر چه تکنیک جراحی یک روش مشخص دارد اما عوامل زیادی هستند که می‌توانند در قیمت عمل مینی بای پس معده (OAGB) تاثیر بگذارند که در قسمت خود به آن اشاره می‌کنیم.

مزایای مینی بای پس معده

  • قوی‌ترین جراحی برای درمان چاقی و کاهش وزن می‌باشد.
  • افراد ریزه خوار از این روش بیشترین تاثیر را دارد
  • در مقایسه با اسلیو معده غذا خوردن در این روش راحت‌تر است.
  • در درمان دیابت، فشار خون، کبد چرب و آپنه خواب موثر می‌باشد.
  • میزان پیوند و اتصالات در این روش کمتر است.
  • نسبت به جراحی‌های کلاسیک قیمت عمل مینی بای پس معده کمتر می‌باشد.
  • بازگشت پذیر بودن.
  • دوران نقاهت بسیار کمی دارد.
  • فرد 50 تا 80 درصد از وزن خود را از دست می‌دهد.
  • جای جراحت و بخیه کم می‌باشد.
  • کاهش چشمگیر اشتها بلافاصله بعد از جراحی خودش را نشان می‌دهد.

عوارض مینی بای پس معده

به طور کلی می‌توان گفت که احتمال عوارض مینی بای پس معده از روش‌های قدیمی کمتر است.

احتمال ریفلاکس صفرا و وارد شدن صفرا به معده یا مری. (اگر این عمل با تکنیک صحیح انجام نشود این بازگشت صفرا از روده به معده می تواند مشکلات زیادی را برای فرد به همرا

ه بیاورد. در نتیجه اگر فرد نتواند آن را تحمل کند باید این عمل به بای پس کلاسیک تبدیل شود)

  • آمبولی
  • خون ریزی
  • نشتی از همان تک پیوند
  • کمبود آهن
  • کم خونی
  • اسهال

این بدان معنا نیست که افراد این عوارض را تجربه می‌کنند بلکه عوارض هم مانند نتیجه‌ی عمل بستگی به بدن افراد و میزان پیروی از دستورات پزشکی و دقت جراح در انجام عمل جراحی صحیح دارد.

پس بعضی از افراد بعد از عمل ممکن است دچار بعضی از این عارضه‌ها بشوند.

چرا روش مینی بای پس معده به وجود آمد؟

عمل مینی بای پس قابل بازگشت می‌باشد. و راه حلی که در پاسخ به این بازگشت ارائه می‌شود همان بای پس معده کلاسیک است.

با این حساب چرا در ابتدا عمل مینی بای پس پیشنهاد می‌شود؟ علت آن کم بودن میزان عوارض و مدت زمان جراحی می‌باشد.

که هر دو این عوامل به نفع بیمار هستند. البته همان طور که در بخش قبل هم ملاحظه کردید این قابلیت بازگشت به نوعی مزیت است چرا که در طی این عمل هیچ بخشی از معده یا روده جدا نمی‌شود و این امکان برای فرد وجود دارد که در صورت وجود عوارض شدید همه چیز به حالت اولیه‌ی خود بازگردد.

البته بد نیست بدانید که روش مینی بای پس در خیلی از مواقع می‌تواند از روش‌های قدیمی موفق‌تر عمل کند و باعث کاهش وزن بیشتری شود.

علت کم بودن عوارض مینی بای پس معده چیست؟

همان طور که در قسمت توضیحات این جراحی هم گفته شد در مینی بای پس، روده تنها با یک پیوند به معده متصل می‌شود.

کم بودن تعداد پیوندها به معناست که جراحی هم برای جراح و هم بیمار راحت‌تر است و هم این که احتمال نشتی کاهش پیدا می‌کند.

اگر جراحی توسط فلوشیپ­ها و افراد فوق متخصص انجام شود میزان عوارض می‌تواند کمتر هم بشود.

میزان کاهش وزن در عمل مینی بای پس معده چه قدر می‌باشد؟

برای دیدن نتایج این جراحی لازم نیست که مدت زمان زیادی را منتظر بمانید. چرا که پس از جراحی وزن شما با سرعت زیادی کم می‌شود و اکثر افراد می‌توانند این کاهش وزن را نیز حفظ کنند. سیر کاهش وزن به این شکل است که:

سه ماه اول

در این مدت یک سوم وزن از بین می‌رود.

یک سال اول

بعد از یک سال اکثر افراد دو سوم تا سه چهارم وزن خود را از دست می‌دهند.

غالب بیماران بعد از دو سال بیشترین میزان کاهش وزن را تجربه می‌کنند.

اما احتمالا پس از آن مقداری اضافه شدن وزن را نیز تجربه خواهند کرد که طبیعی است و نتیجه‌ی عادی شدن جراحی و تغییرات می‌باشد.

اما به طور کلی در بلند مدت نتیجه‌ی این جراحی خوب بوده است و خیلی از بیماران توانسته‌اند که کاهش وزن 70 درصدی خود را تا ده سال حفظ کنند. البته این مقدار به شکل میانگین گفته شده و همه چیز به رعایت اصول و پیروی از دستورات پزشک بستگی دارد.

چه کسانی برای انجام این عمل مناسب هستند؟

بهترین راه تشخیص محاسبه‌ی شاخص توده‌ی بدنی یا بی ام آی می‌باشد. اگر مقدار این شاخص برای کسی بیشتر از 35 باشد معمولا گزینه‌های مناسبی برای انجام این عمل هستند.

استفاده از فرم هوشمند محاسبه‌ی بی او آی و با کمک برنامه‌ی درمانی می‌توانید بین عمل اسلیو معده یا بای پس دست به انتخاب بزنید.

البته چاقی می‌تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد از زانو درد و دیسک کمر گرفته تا دیابت و فشارخون. در نتیجه کسانی که دچار این عوارض شده‌اند نیز با کمک این جراحی می‌توانند وزن خود را کاهش دهند.

ممکن است که هیچ کدام از این مشکلات را نداشته باشید اما وزنتان ثابت شده باشد و  رژیم‌های غذایی و یا ورزش‌های مختلف باعث کاهش وزنتان نمی­شود. در چنین شرایطی نیز جراحی‌های چاقی می‌توانند موثر باشند.

هزینه مینی بای پس معده
هزینه مینی بای پس معده

هزینه عمل مینی بای پس معده چه قدر است؟

موارد زیادی هستند که در قیمت عمل مینی بای پس معده تاثیر دارند. به طور مثال روش‌ها، تکنیک‌ها و وسایلی که در حین جراحی استفاده می‌شوند از جمله مواردی هستند که قیمت عمل مینی بای پس معده را مشخص می­کنند.

بنابراین نمی‌توان هزینه‌ی دقیقی را برای آن تعیین کرد هر روشی به مهارت‌ها و وسایل خاص خود نیاز دارد.

لذا قیمت‌ها تخمینی از جمع هزینه‌های مربوط به کادر جراحی، وسایل استفاده شده و هزینه‌های محل جراحی می‌باشند.

قیمت عمل مینی بای پس معده توسط فربد امامی یگانه

دکتر فربد امامی یگانه جراح چاقی و فوق تخصص جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته می‌باشد که در تمامی تجارب خود تلاش کرده است که با استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین ابزارها در کنار تکنیک و تخصص خود بهترین نتایج را برای بیماران خود به ارمغان بیاورد.

تمامی وسایل جراحی من جمله منگنه‌هایی که برای بخیه و جدا سازی معده استفاده می‌شوند همگی وارداتی و از مرغوب‌ترین جنس‌ها می‌باشند. با توجه به این موضوع باید گفت که با بالا و پایین شدن قیمت ارز هزینه‌ای که بابت این وسایل باید پرداخت شود نیز تغییر یافته است.

در نتیجه علی رغم تلاش‌های بسیار دکتر فربد امامی یگانه در راستای کاهش هزینه‌های مربوط به جراحی، این میزان در حال حاضر به 50 میلیون تومان رسیده است. که قسمت اعظم آن مربوط به منگنه‌ها و کارتریج یا استپلرها می‌باشد. که در عمل بای پس بسیار مهم هستند.

بخش دیگری از هزینه‌ها، مربوط به بستری شدن در بیمارستان و مشاوره‌هایی می­باشد که برای مراقبت بیشتر و رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه ضمن کمترین عوارض انجام می­شوند.

در کنار هزینه‌های مربوط به ابزارها و تجهیزات هزینه‌ی بستری شدن در بیمارستان نیز می‌تواند قیمت عمل مینی بای پس معده را به میزان زیادی افزایش دهد.

هزینه‌های مربوط به بیمارستان‌های مختلف متفاوت است. اما نکته‌ی حائز اهمیت این است که دکتر امامی یگانه همیشه در صدد آن بوده تا بیماران خود را در بهترین بیمارستان‌ها که بیشترین امکانات را دارند جراحی کند. تا ضمن رعایت حقوق بیماران امنیت آن‌ها نیز بیشتر باشد.

بخش دیگری از هزینه‌ها نیز برای مختص، تیم جراحی و کمک جراحان می‌باشد که تمامی افراد همراه با دکتر امامی یگانه مجرب و دارای تجربه در حوزه‌ی کاری خود می‌باشند. در نتیجه احتمال قصور پزشکی حین عمل به شدت کم خواهد بود.

آخرین بخش هزینه‌ها به پمپ درد اختصاص دارد که هزینه‌ی آن چیزی حدود 800 هزار تا یک میلیون تومان می‌باشد. از این پمپ‌های پیشرفته بعد از بی‌هوشی برای کاهش درد بیمار در بخش بستری استفاده می‌شود.

با احتساب تمامی مواردی که تا اینجا ذکر شدند به نظر می‌رسد که قیمت 50 میلیون تومان نتیجه‌ی معقولی خواهد بود.

در ادامه عواملی را که در قیمت عمل مینی بای پس معده دخیل هستند را تیتروار آورده‌ایم تا مقایسه برای شما راحت‌تر شود.

نوع خدماتهزینه
هزینه‌ی مربوط به وسایل جراحی25 میلیون تومان
هزینه‌ی بستری در بیمارستان20 میلیون تومان
هزینه تیم جراحی و مشاوره‌های قبل و حین بستری5 میلیون تومان

قیمت عمل مینی بای پس معده ضمن استفاده از بیمه تکمیلی

بیمه‌هایی که عمل مینی بای پس معده را تحت پوشش خود در می‌آورند تنها در شرایطی هزینه‌های مربوط به عمل را متقبل می‌شوند که شاخص توده‌ی بدنی فرد بالای 40 باشد.

در غیر این صورت تمام هزینه‌ها آزاد و بر عهده­ی خود فرد متقاضی است.

ریفلاکس صفرا

همان طور که پیش‌تر هم گفتیم یکی از مهم‌ترین عوارض این جراحی ریفلاکس صفرا می‌باشد لذا تصمیم گرفتیم که در انتهای مطالب و بعد از بررسی قیمت عمل مینی بای پس معده به بررسی کامل آن بپردازیم تا ابهامی باقی نماند.

بازگشت صفرا به معده در کنار این که ناخوشایند است و تحمل آن دشوار می‌باشد. ممکن است در دراز مدت باعث سرطان معده نیز بشود.

اما نکته‌ی خوش حال کننده این است که این مشکل قابل حل است و جای نگرانی نیست.

کسانی که دچار این نوع عارضه شده‌اند، هم می‌توانند با باز کردن بخیه‌های معده دوباره با همان طریقه­ ی سنتی عمل بای پس را برای آن‌ها انجام داد و هم این که متخصصان حاذق در این زمینه می‌توانند مسیر صفرا را تغییر دهند تا وارد معده نشود.

پیش از این که عمل بشوید حتما با پزشک خود در مورد تمامی مسائل اعم از مزایا، عوارض و روش‌های درمان صحبت کنید و سعی نمایید که حتی کوچک‌ترین سوابق پزشکی یا دارویی خود را با پزشکتان در میان بگذارید.

انتخاب بهترین پزشک

قیمت عمل مینی بای پس معده در کنار تبحر و صداقت پزشک می‌تواند دو مؤلفه‌ی اصلی انتخاب شما باشند که در این قسمت می‌خواهیم در مورد اهمیت انتخاب پزشکان صحبت کنیم.

نمی‌توان گفت یک نفر بهترین پزشک می‌باشد بلکه شاید عبارت بهترین پزشکان جایگزین مناسب‌تری باشد. در واقع پزشکان زیادی هستند که ضمن داشتن دقت عمل لازم در کار خود و تجربه­ی کافی هزینه‌های نا معقول و گزافی را از کسی دریافت نمی‌کنند.

دکتر فربد امامی یگانه نیز از جمله‌ی این پزشکان است که مشاوره‌های منصفانه و صادقانه‌ای را به بیماران خود ارائه می‌دهد و رضایت و راحتی مراجعان همیشه در اولویت او قرار دارد.

هنگام مراجعه به پزشک، مدارک و سوابق او را بررسی کنید و ببینید که آیا می‌توانید با او ارتباط صمیمانه‌ای برقرار کنید با خیر.

به این مطلب امتاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما اجازه کپی کردن مطالب این سایت را ندارید

اسکرول به بالا
تماس با یک کلیک